maandag 20 februari 2012

Lunchen op het werk


Vandaag ben ik gestart met een nieuwe bezuinigingsactie, namelijk ik neem mijn brood mee naar het werk.
Ik werk in een groot "verzamel" gebouw waar een kantine van de Sodexo bij zit. Hier haalde ik iedere dag mijn brood, melk en soms soep voor de middag lunch. Dit kon met gemak oplopen tot 4 euro en dan had ik echt niets geks. Dit ging eigenlijk heel onopvallend want je kan alleen met je chip betalen. Dus ik had vaak niet eens door dat er door een week ongeveer 15 euro van mijn salaris direct door werd gestort naar de kantine.

Bij het maken van mijn maand en jaar begroting (nog bedankt voor de tips) kwam deze kostenpost al snel naar voren. En ik ben me echt wezenloos geschrokken.
Van een maand lunchen op het werk kan ik

- een halve week mijn gezin te eten geven
- lekker uiteten met mijn lieve vrekman
- een paar geweldige nieuwe pumps kopen (als ik me best doe in de opruiming zelfs 2 paar)
- mijn servies collecties van pip heel heftig laten groeien (niet dat het nodig is, maar het kan!!)
- de boekenwinkel inlopen en mijn top 5 aanschaffen

Ok, ik vrek nu, dus ook
- Mijn spaarrekening laten groeien
- Mijn lening laten afnemen
- Mijn financiele toekomst per jaar met een bedrag van € 780,- verbeteren

En geloof me, ik kan nog wel 100 dingen bedenken... vanochtend was het dus niet zo moeilijk om wat extra's in mijn tas te stoppen en mijn brood te smeren.
Nu nog op zoek naar een goede beker voor mijn dagelijkse shot melk.

2 opmerkingen:

  1. De beste beker die echt goed sluit; Tumbo van Tupperware. Helaas koop je die niet voor een appel en een ei maar de garantie van die spullen is geweldig. Je vind vast nog meer van die "gekke" uitgaven.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gerrie,

    Dank je wel voor de tip... want de beker die ik nu mee had (van Cars want 2 kleine mannen hier) heeft behoolijk gelekt.

    Groetjes
    zoekendevrek

    BeantwoordenVerwijderen