maandag 13 februari 2012

Inkomen verhogen


Het beperken van mijn uitgaves maakt dat de spaarrekening langzaam gevuld wordt, maar het verhogen van het inkomen heeft natuurlijk hetzelfde effect.
Het wordt dus eens tijd om goed na te denken hoe ik mijn inkomen kan verhogen.

Ik heb een leuk en zinnig beroep maar geen beroep waarin ik buiten werktijd mijn inkomen mee aan kan vullen. Tenminste niet zonder hele drastische stappen te nemen... want niets is natuurlijk onmogelijk.
Ik heb mij aangemeld voor de bekende sites voor het lezen van mail en dat begint langzaam aan vruchten af te werpen, kleine vruchtjes ok, maar wie het kleine niet eert... !!
Vandaag kreeg ik de tip eens bij http://www.mediadrive.nl/ te kijken. Je kan dan met je eigen auto reclame rijden. Dit kan best aardig oplopen. Ik ben dus nu aan het overwegen of ik mijn schattige auto wel wil onderwerpen aan al die uitspattingen van reclame.

En dan MARKTPLAATS.....
Ik ben niet zo'n grote verzamelaar van spullen, tenminste niet van dingen waar ik niet verliefd op wordt. En dingen waar ik verliefd op ben.... die laat ik liever niet los.
Maar ik heb wel een aantal verliefdheden die mij behoorlijk wat geld hebben gekost en die ook bij verkoop wel wat kunnen bijdragen op de spaarrekening. Mijn boekenkast puilt uit van mooie boeken, mijn servieskast staat vol met allerlei prachtige serviezen, overal in huis zijn steentjes te vinden en ik heb stapels kookboeken, maar deze dingen maken mijn huis wel eigen en ik ben nog niet geheel bereid om los te laten.

Misschien toch maar eens eerst de zolder op en die eens goed opruimen voor ik mezelf ga dwingen mijn verliefdheden op te geven...

En ik weet bij uiterste noodzaak moet de auto er uit en de verliefdheden echt in de koelkast... maar tot die tijd hou ik me nog een beetje vast aan deze luxe producten.

6 opmerkingen:

  1. Marktplaats kan aardig wat opleveren, maar kost je ook enige moeite.
    De extra auto eruit doen was in het begin even slikken maar het wende onvoorstelbaar snel. Wat we niet misten waren de rekeningen voor apk of beurt en het tanken.
    Wat heeft die besparing veel opgeleverd in een jaartje tijd!
    Verder is de beste generator van inkomen bij ons het rigoreus de hand op de knip houden geweest.
    Succes met je zoektocht!
    Groetjes Tanya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Tanja,

    Tja die tweede auto van ons... we hebben het er al vaker over gehad.
    Echter beide zijn we redelijk gebonden aan de auto vanwege slecht openbaar vervoer richting ons werk.
    Daarnaast win ik veel tijd door met de auto te gaan waardoor ik bespaar op opvang kosten en extra verdien aan de meer uren in de maand die ik werk.

    Neemt niet weg dat ik al vaker heb berekend dat het veel geld zou schelen.
    Mijn wens is nog altijd een baan in de buurt... dus wanneer die wens waarheid wordt is het eerste wat er gebeurt.... de auto er uit.

    groetjes
    zoekendevrekmetstijl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo ZVMS, je kunt misschien overwegen te gaan scooteren ipv. de 2e auto? En voor meer inkomsten: ik weet niet hoeveel extra inkomsten er "nodig" zijn ( heb je blog nét ontdekt) maar mysteryshoppen, meedoen aan marktonderzoeken, iets in hobbymatige sfeer??

    groetjes, JutVrouw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jutvrouw,

      Dat scooteren daar had ik nog heel niet aan gedacht. Denk dan eerlijk gezegd aan 16-jarige pubers... (vooroordelen al om denk ik zo).

      Op dit moment is het nog niet drastisch nodig dat verhogen van inkomsten vandaar ook mijn beren die ik steeds zie op de weg.

      Maar dank je voor de tips, ik hou ze zeker in het achterhoofd voor wanneer het echt noodzaak gaat worden...

      groetjes
      zoekendevrekmetstijl

      Verwijderen
  4. Duik toch eens je boekenkast in, er zullen vast boeken bijstaan die je maar zozo vond of die je niet meer zult herlezen. Heb ik ook gedaan en ik verkoop die boeken al een paar jaar via Bol.com. Het eerste jaar heeft me dat echt een paar honderd euro opgeleverd! En dat waren dus geen boeken waar ik aan gehecht was. Hierdoor koop ik ook veel minder boeken, ik ga naar de bieb of naar het boekenfestijn oid. En als ik een boek heb gelezen en het valt tegen: meteen op internet! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tips om je inkomen te verhogen:

    1) Schrijf een e-books en verkoop ze op internet
    2) Bouw websites, zorg voor bezoekers en verdien geld met affiliate marketing
    3) Bouw websites, zorg voor bezoekers en verdien geld met Google Adsense
    4) Verdien geld met een 0900 nummer d.m.v. micropayments
    5) Start meerdere blogs en verkoop advertentieplekken aan bedrijven

    BeantwoordenVerwijderen