vrijdag 17 februari 2012

De oorzaak van mijn zoektocht


Een aantal berichtjes geleden had ik een beetje verteld over de oorzaak tot mijn zoektocht naar een manier tot besparen. De oorzaak dat ik op zoek ben gegaan naar meer inkomsten en minder uitgaven is dat er in de nabije toekomst schulden ontstaan door de verkoop van mijn vorige huis.

Een huis waar een hoge hypotheek op zit en waar ik vanwege scheiding te kort heb gewoond om echt waarde op te bouwen. Daarnaast hoef ik niemand denk ik uit te leggen dat de huidige koopmarkt geen fijne markt is voor mensen die hun woning kwijt MOETEN.

De woning is verkocht en dat vind ik al een hele prestatie. Het is een mooi huis dat uiteindelijk 3 maanden te koop heeft gestaan. Ik tel dus zeker mijn zegeningen want ik hoor vele horror verhalen over woningen die 2 of 3 of wel 4 jaar te koop staan zonder een enkele kijker.

Eerlijkheid gebied mij wel toe te geven dat wij dan ook de verkoopprijs flink strak hadden gesteld. Wij wisten op voorhand al dat als we de woning kwijt wilde we de prijs laag moesten inzetten.

Nu dat bij mij de stress en spanning van de verkoop en het nieuws van de schuld iets is gezakt is het tijd voor aanpakken. De scheiding moet nu financieel ook goed worden afgerond. Het enige is om dat voor elkaar te krijgen moet ik weer flink uitgeven, aan advocaatkosten. pppffffff.... Dat loopt zo snel zo hoog op.
Ik ben net thuis gekomen van het met de advocaat uitstippelen van de te nemen route naar de juiste afhandeling. Mijn hoofd doet zeer en het duizelt mij.... maar laat ik eindigen met een groot pluspunt... ik heb licht gezien aan het eind van deze turbulente tunnel. Dat licht is nog een eind weg en zorgt voor een aantal jaar weinig ruimte in ons budget maar het voelt zo fijn om nu te kunnen gaan afsluiten.

3 opmerkingen:

  1. nu dus voorruit kijken en ondanks alle kosten en de financiele berg die je gaat beklimmen zal je vrijheid wel heerlijk aanvoelen.
    Een mens kan heel erg sterk zijn als-ie gelukkig is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zet me met je reactie aan het denken. Dat is een fijne instelling die je hebt.

      Een gelukkig mens kan heel sterk zijn...

      Dank je

      Verwijderen
  2. Dat is best een heftig verhaal, maar je bent wel goed bezig! Ik weet natuurlijk niet of het mogelijk is, maar misschien heb je wel recht op rechtsbijstand? Kun je nakijken op http://www.rvr.org/ Gaat over het verzamelinkomen van 2 jaar geleden, maar als de omstandigheden veranderd zijn kan met naar het huidige inkomen kijken. Dan nog heb je vaak wel een eigen bijdrage, maar wordt deze pijn enigszins verzacht. Wij hadden vorig jaar een advocaat nodig en hadden gelukkig nog recht op rechtsbijstand, anders hadden we het niet kunnen betalen.

    BeantwoordenVerwijderen