vrijdag 10 februari 2012

Collectieve Inkoop Energie van Vereniging Eigen Huis


Nu het zo koud is en de verwarming dagelijks aanstaat vind ik het een mooi moment om te kijken of ik zou kunnen besparen op mijn energieleverancier.
Ook hier ben ik nog zoekende want ik zit al mijn hele wooncarriere bij Eneco.

Op dit moment heb ik een driejarig contract die afloopt op 1 juni 2012. Dit bied dus perspectief.

Vrekman had een reclame van Vereniging Eigen Huis voorbij zien komen over het collectief inkopen van energie. Ik heb ons net aangemeld voor deze actie en ik ben erg benieuwd wat er uit de biedingen gaat komen. Ondertussen zit ik nog nergens aan vast en het eerste addertje heb ik al gevonden (je wordt verplicht lid van Vereniging Eigen Huis).

Nu is het zaak om mijn zoektocht verder uit te breiden, maar ongelofelijk het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe alles in elkaar steekt.
Ook ben ik een beetje bang om iets over het hoofd te zien en straks met een hogere rekening dan nu uit te komen.

Wie heeft er tips, ze zijn erg welkom?

2 opmerkingen:

  1. Mijn tip is dat je niet alleen moet letten op de prijs van de energie zelf. Let ook op wat het bedrijf rekent aan wat ze noemen transportkosten. Die kunnen behoorlijk wat roet in het eten gooien.
    Soms ben je echt het goedkoopst uit bij een leverancier uit je eigen regio.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je kunt ook energieveiling.com proberen. ik ben zelf dit jaar overgestapt via gaslicht.com. maar ga niet met alles in zee. kijk voordat je wat nieuws afsluit hoe de ervaringen zijn van anderen. zelf ben ik nu klant geweest bij essent, toen rwe, daarna eon en nu weer essent. maar let goed op en bereken voor je zelf of via hun site hoeveel je betalen moet en nu doet. ze gaan vaak uit van standaard verbruik. en eigen verbruik wijkt altijd af is mijn ervaring. veel succes

    BeantwoordenVerwijderen