donderdag 9 februari 2012

Afval scheiden, mijn eerste zoektocht.


Ik ben bang dat ik de aankomende weken iedere keer zal moeten bekennen dat ik echt te lang te veel mijn hoofd in het zand te hebben gestopt. Ook wat betreft afval scheiden.

Iedere 2 weken wordt bij ons de grijze container geleegd. Vaak was het al zo dat wij 2 dagen na het legen de container al weer vol had gekregen.
2 dagen, en ik overdrijf nu niet..!!

Maar ja, wanneer je je groene container negeert, geen plastic afval sorteerd, het papier niet apart legt en het glas niet scheid. Tja dan is zo'n bak met een groot gezin zo gevuld.
Dus gisteren en vandaag heb ik mij verdiept in de wondere wereld van het afval scheiden. Er ging een wereld voor mij open.

Mijn stappenplan
- Voor minder afval zorgen
- Afval zoveel mogelijk scheiden
- In de tuin een composthoop creeeren.

Vandaag begonnen met het afval zoveel mogelijk scheiden.
Bak voor het oud papier staat weer netjes op zijn plek in de schuur, zak voor het plastig hangt aan een haakje, klein bakje voor het groen afval staat op het aanrecht... en ik heb de afgelopen 2 dagen netjes de lege pakken plat gemaakt...

Maar dit is een beginnersstapje... ik ga het net eens over op zoek naar meer info over afvalscheiden.
World Wide Web... here I come.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten