vrijdag 24 februari 2012

Auto's wat moeten we er mee...!


Dit wordt even een mopper blogpostje want vandaag ben ik in een mopperbui op de auto van Vrekman.
Vrekman rijdt in een auto omdat hij graag auto rijdt en heeft daarbij ook voorkeuren voor hoe deze auto er uit moet zien, moet rijden en heeft grote voorkeur voor een bepaald merk. Niets mis mee, ieder zijn hobby denk ik dan maar.

Ik daar in tegen rijd een auto vanwege gemak. Het zal mij een zorg zijn hoe deze auto eruit ziet zolang hij het maar doet en mij brengt waar ik wezen moet. Ik rij dan ook in een auto van een merk waar Vrekman regelmatig zijn neus voor ophaalt.

Nu het verschil tussen deze auto's. In het afgelopen jaar heb ik aan mijn auto, naast de reguliere kosten voor verzekeren benzine en wegenbelasting, ongeveer € 100,- uitgegeven voor een kleine beurt.
Vrekman daar in tegen voor ongeveer € 1000,- en dan is de schade die vergoed werd door de verzekeraar nog niet eens meegenomen.

Ik mopper nu niet omdat ik deze financien op een rij heb gezet (al doet het zeer), nee ik mopper omdat zojuist de auto van Vrekman weg gesleept is omdat beide voor veren doorgebroken zijn. Vorig jaar 1 van de 2 vervangen en hop nu allebei door. Wat dit gaat kosten, daar word ik zo over geinformeerd. Ik weet wel dat het wegslepen alleen al € 60,- kost..... en dan is er nog niets aan de auto versleuteld.

Ik zal nog wel even het gouden randje van het verhaal erbij vertellen. Het doorbreken van de veren is niet gebeurt terwijl Vrekman op de snelweg aan het toeren was maar toen hij geparkeerd stond voor de deur. Dit heeft veel leed voorkomen en daar wordt ik dan toch weer gelukkig van...!!

1 opmerking:

  1. Oei, 'k zou dat merk heulemaal nooit meer vertrouwen!
    Gelukkig dat het idd niet op de snelweg ozo gebeurde maar 'k kan me de frustratie voorstellen en hoop dat de financiële schade meevalt,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen