dinsdag 31 december 2013

Staatsloterij

In het gezin waar ik ben opgegroeid was het traditie. Ieder jaar voor oud en nieuw werd er een staatslot gekocht.
Deze traditie heb ik mee genomen toen ik op mijzelf ging wonen.Eerst kocht ik het lot in mijn eentje en nadat mijn gezin groeide werd het een lot voor het hele gezin.
Alle loterijen, krasloten en postcodekanjers negeren wij het gehele jaar door maar dat lot met oud en nieuw, nee dat is een traditie welke ik niet wil doorbreken.

Ieder jaar rond de sint popt het in mijn hoofd op... het staatslot. En met deze gedachten komen ook de fantasieën.
Wat zou je doen met een miljoen, of de ongekend hoge 30 miljoen.

Vroeger was het lijstje meestal gevuld met allerhande speelgoed en een nieuwe mooie fiets. Net op mezelf was het lijstje gevuld met allerhande uitzet want ik irriteerde me dood aan alle bij elkaar geraapte kopjes en bestek. Nu staat al een aantal jaar het aflossen van de schulden boven aan de lijst.

En iedere december maand weer wentel ik mij in die heerlijke fantasie. Wat zou ik dan allemaal doen.
Ook in mijn gezin valt de vraag in deze maand, wat zouden we doen met dat miljoen. De antwoorden waren mooi en verrassend.
Zowel mijn zoon en dochter wisten het heel duidelijk en eensgezind. Ze willen dan verhuizen naar een huis waarin iedereen een eigen kamer heeft en het liefst dichter bij papa zodat ze tussen beide huizen kunnen fietsen en vaker bij mij kunnen zijn. Ook wilde ze allebei graag een nieuwe fiets (voor dat vaak fietsen tussen de huizen) en met zijn allen op vakantie naar Zuid Afrika maar naar het strand was eigenlijk ook al leuk.

Met tranen in mijn ogen heb ik geluisterd naar hun wensen, hun wensen komen overeen met wat ik voor hen wens (zonder dat ze dit weten) en wat ik ze zo graag zou geven. Ik werk hard aan het laten uitkomen van die wensen... wel of geen prijs in de loterij... ooit zorg ik dat deze wensen uitkomen.
Het mooiste van deze wensen vond ik het totale gebrek aan opsomming van de inhoud van een speelgoedwinkel. Ik had namelijk verwacht dat ik bedolven zou worden onder wensen van Furby's, games en lego bij het stellen van mijn vraag.

Deze wensen maken dat ik weer duidelijk mijn doel voor ogen heb.
En vanavond zitten we allemaal in spanning naar ons lot te kijken maar nu al weet ik.... wel of geen prijs.. in 2014 gaan we stappen maken richting deze gedroomde toekomst.

Hele fijne en veilige jaarwisseling toegewenst. Dat al je wensen groot en klein in 2014 maar werkelijkheid mogen worden.



1 opmerking:

  1. Ik snap je helemaal,op oudjaarsdag laat ik iedereen van ons gezin hun wens op een briefje schrijven dat briefje doen we aan een vuurpijl en iets voor 12 schieten we de 6 pijltjes de lucht in.Het is mooi om de wensen van kinderen te horen en idd dat er geen speelgoedwensen tussen zitten.Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen