zondag 5 februari 2012

Het roer om !!

Met zo'n titel denk ik aan allerlei tv programma's waarin mensen naar verre oorden vertrekken met allerlei dromen over hun toekomst in dat verre buitenland.
Ik hou het echter dichter bij huis... ik ga niet verhuizen naar een ver oord, ik ga helemaal niet verhuizen.
Ik ga geen vreemde taal leren of mijn leven compleet opnieuw opbouwen.

Of misschien toch ook wel een beetje.
Ik ga de taal van het geld proberen te spreken en mijn leven een andere invulling geven.

In de meer dan 30 jaar dat ik nu op deze wereld rondloop heb ik vooral geleerd om geld uit te geven, te gebruiken wat mij voorhanden kwam en vooral te nemen.
Dit moet anders. Dit is in eerste instantie ingegeven door bittere noodzaak. In mijn nabije toekomst staan er vervelende schulden op mij te wachten.

Schulden waar ikzelf voor heb gezorgt door verkeerde keuzes op uiteenlopende gebieden. Deze verkeerde keuzes werden ingegeven door een simpele verklaring. Ik luister niet naar mijn innerlijke stem.
Dat stemmetje die ik de mond snoerde met mooie spulletjes maar die ik eigenlijk de ruimte had moeten geven zodat ik werkelijk zou zien waar ik behoefte aan had.

En nu, dat stemmetje is een STEM geworden. Geen ontkomen meer aan. Dus tijd om mijn hoofd uit de wolken te halen en te zorgen voor een nieuwe schuldloze toekomst.

Een toekomst die ik al volledig kan dromen.
In die dromen zie ik een tevreden vrouw met man en kinderen om haar heen. Tevreden met wat ik heb, tevreden met wat de aarde mij bied, tevreden met wat ik kan geven. En bovenal een vrouw die luistert naar haar innerlijke stem.

Op dit blog zal ik mijn zoektocht uit de doeken doen. Een zoektocht waarvan ik al weet dat het geen gemakkelijke weg wordt maar wel een waar ik hoop evenwichtiger en tevredener uit te komen.

HET ROER OM!!!

3 opmerkingen:

  1. Hallo,

    ik zie net dat jij mijn 50e volger bent geworden.Leuk dat je meeleest.

    Geldover

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Proficiat met je eigen blog!

      groetjes,
      Nena

      Verwijderen
    2. Hallo Nena,

      Dank je wel... ik vind het best spannend.
      Je bent ook mijn eerste volger zie ik, welkom... leuk dat je mij volgt.

      Ik volg je terug... ben erg benieuwd naar jou blog.

      groetjes
      Zoekendevrek

      Verwijderen