woensdag 18 april 2012

Strijkservice in "natura" betalen!!


Een tijdje geleden had ik er al een blogpostje erover gepost, mijn pas opgerichte strijkservice.
Ik ben behoorlijk voortvarend te werk gegaan, al zeg ik het zelf!! Ik heb een kleine website aangemaakt, "folders" in de wijk rond gevracht, kaartjes opgehangen bij de supermarkt, vrienden en familie op de hoogte gebracht en facebook volgespamd... maar tot nu toe geen enkele reactie.

Ik heb mij de afgelopen 2 weken suf geprakiseerd waarom er toch geen animo is voor hulp bij de strijk. Allerlei redenen kon ik mij bedenken maar de grootste reden is toch denk ik wel dat veel mensen, net als ik, aan het bezuinigen zijn geslagen. Het blijft natuurlijk een luxe post, hulp in de huishouding, waar ik als eerst op zou bezuinigen.

Daarom heb ik het met mijn strijkservice over een andere boeg gegooid. Ik wil nog steeds heel graag deze service op poten zetten en uitwerken tot een leuke extra echter nu met een "crisisconcept".
Ik ga mijn diensten aanbieden zonder dat de beurs geopend hoeft te worden.

Ik ga het ruilconcept op een wat hoger niveau dan het ruilen van kleding aanbieden.
Wie gebruik wilt maken van mijn "dienst" mag zelf bepalen wat dat voor hem waard is en mag daar zelf een product, dienst of een bijdrage tegenover zetten.
Op deze manier hoop ik toch wat extra's te kunnen toevoegen aan mijn huishouden en ook daarbij andere te helpen.

Het loslaten van het concept geld voelt al erg prettig en passend bij mijn nieuwe manier van leven.
Deze manier van leven voelt nog niet als een oude jas om mij heen, meer als een nieuw spijkerjasje wat nog goedpassend moet worden met de tijd.

Daarom mijn vraag, zou jij gebruikmaken en mee doen wanneer bij jou in de buurt een "bedrijfje" zo'n concept zou lanceren? Of zou je moeite hebben met bepalen wat je een dienst waard vind en het daarom aan je voorbij laten gaan.

13 opmerkingen:

  1. Wat een interessant idee! Hoop dat je op die andere manier wat meer animo krijgt. Staat je strijkservice ook al op marktplaats?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die staat daar al een tijdje. Weinig mensen die er op klikken. Volgens mij nu 10 keer naar advertentie gekeken.
      Denk dat ik de advertentie in volledig nieuwe vorm ga plaatsen.

      Verwijderen
  2. Ken je de LETS-ruilkringen? Daar komen vraag en aanbod van diensten en producten bij elkaar, zonder de portemonnee open te doen.

    Kijk hier of er zo'n kring bij jou in de buurt is: www. Letscontact .nl. En dan in het menu links 'Letskringen' en dan kun je zoeken in een lijst op plaatsnaam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor deze tip.
      Ik had er nog niet van gehoord en nu blijkt ook nog dat er een LETS groep in mijn woonplaats bestaat.
      Ik zal daar vanavond eens rustig voor gaan zitten.

      Verwijderen
  3. Wat goed!
    Misschien moet je dit eens lezen, zij werken ook met "waardebepaling achteraf". Mooi concept. http://durftevragen.com/boek/
    En misschien zou je eens een bepaalde doelgroep kunnen aansnijden. Vrijgezlellen mannen die op kantoor werken en een hoop overhemden te strijken hebben??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijne tip.
      Ik heb het boek gedownload. Ik zal er vanavond voor gaan zitten.

      Verwijderen
  4. Heb je een advertentie op marktplaats geprobeerd?
    Zijn altijd mensen bij je in de buurt die lezen..
    Of op Buurtlink? grote kans dan je dan wel reacties krijgt.

    Succes er mee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je in ieder geval heel creatief en krachtig! Ik strijk nooit, en zou een strijkservice denk ik inderdaad als luxe zien. Maar er zijn vast veel drukke tweeverdieners die wel behoefte hebben aan zo'n service. Ik denk dat het zaak is die te vinden! Zij hebben de voor jou gouden combinatie van wel geld, en tijdgebrek.

    En ik weet niet of dit kan, maar zou je ook niet kunnen strijken voor stomerijen?

    Wat betreft het ruilen van je diensten zou ik ook kijken naar Letsgroepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In Amsterdam-Zuid en zo wordt veel was gestreken en niet door de Vrouw des Huizes, dus het ligt aan de buurt waar je woont. Ik denk dat het een echt buurtgerichte service is, daarna komt de mond-op-mond reclame.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Credietaflossen14 juni 2012 om 14:48

    Ik ga de administratie doen en krijg er oppasuren voor in de plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Ik zou alleen zelf niet echt gebruik maken van iets met waardebepaling achteraf, omdat ik dat heel lastig vind en iemand anders ook niet tekort wil doen (maar zelf ook niet fortuinen in goed of geld kan missen). Ik zou dan liever precies weten waar ik aan toe ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eerlijk gezegd ben ik bang dat je het teveel vanuit je eigen oogpunt ziet. Jij vraagt je af waarom mensen niet reageren, maar je moet denken vanuit je potentiële klanten.Ik weet ook niet of het de bedoeling is dat jij naar de mensen toegaat, of dat ze hun was komen brengen. Waarom zou je een aparte strijkhulp inhuren als een gewone thuishulp of zwartwerkende huishoudster dit naast het stofzuigen en dweilen ook gewoon doet? En als je liever geen vreemde in huis hebt, breng je het eerder naar de stomerij of strijk je helemaal niet. En in wat voor een buurt heb je geflyerd? Zoiets werkt vaak alleen in de duurdere buurten. En dan is het natuurlijk ook nog van het grootste belang dat je flyer er een beetje proffesioneel uitziet, willen mensen je een beetje serieus nemen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er heel veel potentie in zo'n business zit (de markt is nogal verzadigd), maar als je toch door wilt zetten, zou ik verschillende opties aanbieden waaronder ook een ophaal- en brengservice. Zo zit je net tussen de thuishulp en de stomerij in. Geen vreemden in je huis, maar ook geen gesleep met je kleding naar de stomerij. Wie weet dat dat mensen over de streep helpt?

    BeantwoordenVerwijderen