zondag 18 maart 2012

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!!


De belastingdienst, ik denk dat niemand echt heel enthousiast van ze wordt.
Ik in ieder geval niet en het is weer aangifte tijd. De tijd waarin ik altijd zo lang mogelijk mijn hoofd in het zand stop.

Ik heb namelijk nogal een vervelende eigenschap, eentje waarbij ik vooral mezelf op de zenuwen werk.
Ik stel uit, en uit en uit. En dan het liefst nog een klein beetje extra.

Ken je dat gevoel, je weet dat je je administratie even moet doen maar je neemt er steeds de tijd niet voor.
En een week later denk je, oh ja dat moet ik nu wel echt even gaan doen. Er komt wat post bij en weer een week later denk je, nu moet ik dat toch echt even gaan doen.
Het gevolg van het uitstellen, je weet niet precies wat er op je ligt te wachten en in mijn hoofd groeien de stapels dan tegen het plafond en de rekeningen worden monsterlijk groot.
Wanneer ik dan uiteindelijk, met buikpijn, tijd neem om orde op zaken te stellen blijkt altijd dat ik in een half uurtje klaar ben en dat ik er financieel minder slecht voor sta dan ik dacht. Al die buikpijn dus helemaal voor niets.

Zo ook dus dit keer met de belasting aangifte. Vanwege mijn nieuw verworven bespaar en opruim mentaliteit zaten ditmaal al mijn benodigde papieren netjes in een map. Vorige jaren moest ik me eerst nog door bergen papieren heen werken voor ik de juiste gegevens had. Dit jaar niet, in 5 minuten had ik mijn aangifte volledig ingevuld. En daar stond het, onder de streep, het gevreesde bedrag. Alleen in plaats van te betalen lees ik te ontvangen!!!!

En niet zo maar een klein bedrag. Nee, een bedrag waarvan zowel Vrekman als ikzelf toch echt eerst even wilde zien of ik alles wel juist had ingevuld. Alles is goed ingevuld en voor 1 juli hoop ik toch € 2000,- extra op mijn rekening bijgeschreven te zien.

En zo wordt wederom Vrekman bevestigd in zijn mening dat je beter niet kan uitstellen maar dient aan te pakken zodat je geen buikpijn kan krijgen voor gevreesde zaken die bijna nooit waarheid worden.



4 opmerkingen:

  1. Lekker hè! Vooral zo doorgaan.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, ik ben zo'n vooruitschuiver, doen we wel later, nu even niet, tot het te krap in tijd wordt soms.
    Heel vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Strijken valt bij mij onder de uitstelklussen....
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed zeg, dat is een mooie beloning voor je spaarzaamheid, zou ik zo denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen