woensdag 30 januari 2013

Onbewust en Moeiteloos Sparen


Iedere avond voor ik ga slapen lees ik altijd een beetje. Dit zullen veel meer mensen doen echter ik doe het net iets anders. Ik neem geen boek of tijdschrift, nee ik pak mijn mobiel en speur het net af in op mijn favoriete appjes.
Pinterest staat bovenaan mijn lijstje om door te kijken, hier vind ik allerlei mooie, inspirerende en grootste foto's en ideeen. Niets waar je beter op slaapt (of beter gezegd op droomt) naar mijn mening.

Een andere app welke ik graag even inkijk is soChicken. Volgens eigen zeggen is het een website met allerlei tips voor een mooier leven. En eerlijk is eerlijk, ik vind hier soms best leuke artikelen waar je wat aan hebt of op zijn minst een glimlach van op je gezicht krijgt.

Twee weken geleden was ik weer mijn half uur verdiept in de app van soChicken en daar vond ik een artikel genaamd, Spaar onbewust en Moeiteloos € 1000,-. Ik als slechte spaarder word hierdoor gelijk getrickerd. Verwachtende een reclame praatje aan te treffen over het clicken via allerlei reclame sites of iets wat daar op lijkt las ik verder. Echter het bleek een simpel verhaal over onopgemerkte uitgaves.

In het kort komt het er op neer dat je onbewust per maand makkelijk geld uitgeeft welke je niet opvalt. Zoals even een broodje bij het tankstation. Een klein bedrag wat je niet opvalt.Alleen alles bij elkaar is het nog best een bedrag aan het eind van de maand.
Het onbewust sparen is op hetzelfde principe gestoeld. Je geeft in internetbankieren een aantal opdrachten tot overboekingen naar je spaarrekening. Deze overboekingen zouden meerdere keren per maand moeten plaatsvinden, klein in bedrag zijn en niet onbelangrijk het moeten vreemde bedragen zijn.

Omdat ik niet zo netjes onderbouw en verwoord wat er wordt bedoelt is hierbij het artikel van soChicken.
http://www.sochicken.nl/leven/spaar_onbewust_1000_euro.html

En nu ben ik dus aan het twijfelen, zal ik dit ook doorvoeren in mijn administratie?
De bedragen zullen mij inderdaad niet opvallen maar aan de andere kant, juist nu probeer ik om dit soort verborgen uitgave te beperken en dan ga ik verborgen sparen... hmmmm.
Toch eens even met Vrekman overleggen wat hij van deze manier van sparen vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten