zondag 13 januari 2013

Een groot gezin in crisistijd


Het is al weer een tijd geleden dat ik gepost heb op mijn blog, maar het wordt tijd om het blog eens af te stoffen en verder te gaan waar ik was gebleven.

Vanwege tijdgebrek heb ik lange tijd niet naar het blog omgekeken maar de afgelopen weken begon het toch weer te kriebelen... verder met de weg welke ik ben ingeslagen.

Natuurlijk heb ik de afgelopen maanden niet stil gezeten. Vanwege de hoge schuld welke in mijn nek hijgt was dat ook totaal geen optie. Ondertussen zijn er heel wat stappen tot een oplossing genomen. Van overleg met de gemeente over schuldhulpverlening en mogelijke schuldsanering tot overleg met de betrokken bank voor het afspreken van een betalingsregeling.
De oplossing is nog niet definitief maar het ziet er naar uit dat hij er wel gaat komen door medewerking van de bank.
Ook in deze situatie heb ik geleerd, wees tijdig, wees mondig, werk netjes mee en zorg dat je je zaken op orde hebt. Wanneer je dit doet is iedereen bereid om met je mee te denken in oplossingen.

En ik roep nog niet te hard, maar ik denk dat ik de optie schuldsanering heb kunnen afbuigen... want dat is echt mijn doembeeld. Ik wil toch echt graag de touwtjes zelf in handen hebben wat betreft mijn leven en mijn financien. Juist omdat ik niet in deze situatie verzeild ben geraakt door totaal wanbeleid in mijn uitgaven maar juist door wanbeleid in mijn keuze van man en mijn goedgelovigheid. De oorzaak is weg genomen dus nu is het zaak om zelf mijn drama's op te lossen.

Dus nu verder in mijn zoektocht tot besparen.... zoveel wegen, zoveel mogelijkheden.
Het kriebelt om weer te zoeken naar mogelijkheden, en de eerste zoektocht zal zijn naar mogelijkheden om te "Vrekken" voor babyspullen. Want Vrekman en ik zijn geheel onverwacht afgelopen zomer verrast met de melding dat ons al grote gezin word uitgebreid.
Slechtere timing kan je niet bedenken....
Ondertussen zijn we al heel wat maanden verder, maanden van twijfel, keuzes, oplossingen en ook roze wolken. Nog een paar weken en dan zal dit gezin worden uitgebreid met een 4e kindje.

En zo ben ik totaal onverwacht weer in de wereld van babyspullen terecht gekomen. In mijn volgende postjes zal ik zeker een update geven over welke oplossingen ik heb gevonden voor dure zaken en welke onzin ik allemaal heb gehoord... want 1 voordeel aan een groot gezin... mij maak je niets meer wijs.

1 opmerking:

  1. Wat goed dat je al zo ver bent gekomen!
    Ik ben heel benieuwd hoe je het allemaal gaat doen =)

    BeantwoordenVerwijderen